2017. november 3., péntek

M. Fehérvári Judit: Sziget

Egy szigetre vágyom, boldog hétköznapokra,
áram és telefon-nélküli korra, mikor kakasvekker ébreszt
petróleumlámpa fénye teszi égre az éj madarait,
és macska dorombolja szememre az álmot.

Egy gyümölcsillatú szigetre vágyom,
ahol hűs vizekben ikrák gyöngysorai ragyognak,
s madarak röpte hímezi az égre : Béke.
Vágy ez, de nagyszüleim mesélték, volt ilyen és gyerekként,
nyaranta én is részese lehettem ezeknek, de akkor még
a Csodák napjaim természetes tartozékai voltak.
Ezért nem sokat tudok arról a korról, de arra emlékszem
mikor Nagymama és Nagypapa, mintha vasárnapi
misére indulnának, ünneplőbe öltözötten, elmentek örökre.
Most, ami elmúlt, néha bekopog lelkem ajtaján,
mely immár sohasem tárulhat ki teljesen, hiszen az évek
rozsdás zsanérjai nem engedik. Napról napra szűkül
a rés, melyen át visszanézhetünk.
Egy szigetre vágyom, pedig nekem is volt szigetem.
Ott jártam iskolába, ott érintett meg az első szerelem.
Azt hittem mindig úgy lesz. A láng nem pusztít csak
jeget olvaszt a szív körül. Ám minden beomlott, nincs idill.
PC, mobil, TV és a NET kényelme - akár használt autókat a sajtológép -
kockává nyomorít lelket és gondolatot s már annak is
örülni kell, ha az évszakok rendje néhány napra helyrebillen.

*

Ma barackot hoztak meg uborkát és árulták házról-házra járva.
Kérdezték, mennyit szeretnénk, mert VALÓDI kertből való…
És akkor megláttam a szigetet, a gyermekkort, s megértettem:
legbelső énem történetem kezdetén maradt.
Valahol-Szigeten.

2 megjegyzés:

M. Fehérvári Judit írta...

Nagyon.nagyon szépen köszönöm, hogy itt találtam rá erre a versemre. Régebbi, több variációban is létezik, de ez az én lelkemnek is kedves írás. Éppen ma jelent meg egy irodalmi lapban is. Már régen akartam ide írni, de megvártam, amíg máshonnan is pozitív megerősítést kapok: https://helyorseg.ma/rovat/vers/m-fehervari-judit-helyzetjelentesek-es-gondolatfoszlanyok-a-covidn19-idejebol. Szeretettel: Ditta

eastwood írta...

Kedves Judit!

Örömmel tettem.
Én is köszönöm szépen a versben megfogalmazott gyönyörű gondolatokat és azt, hogy ez a vers blogom egyik szépséges gyöngyszeme lehet.
Szeretettel kívánok jó egészséget és még sok-sok szép gondolatot alkotói munkájához!

Megjegyzés küldése