2021. december 24., péntek

Bódás János: Én elhiszem

Megszületett Isten Fia, 
világra hozta Mária, 
kire leszállt a Magasságos,
Aludt a város.  

Szűz szült, csillag kelt, ég kinyílt, 
Angyalok hoztak égi hírt : 
legyen Istennek dicsősége, 
s a Földön Béke!…  

Míly titok ez! Mint szép mese! 
Meg se értheti senki se, 
akinek alszik még a lelke, 
legyint nevetve.  

De én szívemre hallgatok, 
nekem boldogság e titok, 
s halálig vallja szám, szívem: 
- én elhiszem!  

Hiszem, mert ez üdvöm ügye. 
Ha az Ég és a Föld frigye 
szűzben gyümölcsöt nem terem, 
- mi lesz velem?  

Hiszem, hogy Ő az, Ki értem élt, 
értem áldozta életét, 
s ha ellep is a bűnök mocska, 
vére lemossa.  

Hiszem, mert nincs más élet, út: 
mennybe csak Ő nyithat kaput, 
s mit itt nem, - ott mindent 
megértek, ha majd belépek.  

Hát lehet-e, hogy ne örvendjek, 
hogy megszületett az a Gyermek? 
Isten szerelme Földre szállott, 
legyen érte örökre Áldott!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése