2021. május 19., szerda

Dobozi Eszter: kérni-kérni-kérni

hogyan szólhatnék Hozzád, 
Te, Szólíthatatlan, 
így-úgy mégis beszélek én, 
ily s oly fabrikált nevekben 
vélem elérni Orcád 
ám dicséretedre szánt perceimben 
rest vagyok én az áhítatra 
mert szólásra kimért 
és szűkre szabott az én időm 
nem maradt erőm nekem 
a Te magasztalásodra 
mert csak kérni-kérni-kérni 
sürget a kifogyhatatlan sóvárgás 
hogy segítsd, oltalmazd 
tartsd meg és emeld ki 
fájdalmaikból a fájókat 
a megszomorítottak fejére 
hozz vigasztalást 
és tápláld kicsit a szűkölködőket 
mert annyi a baj és annyi a bajba jutott 
hogy megszámolni se volna mód 
ki mindenekért vagyok színed elé járuló 
hogy elősoroljam Ábeltől Zsuzsannákig 
a megkínzottak, elveszettek 
árvák és elfeledettek seregletét 
hét nap, hét éjjel egybeszakítva is kevés 
a magam keserve pedig 
amúgy is ráadás volna minderre csak 
ha lenne perc ezért 
akkor se nyílna föl már a szám 
s ha van, a Te könyörületed 
a sokasággal talán 
engem is magával sodor 
így kérlek ódon fohászkodással 
ne hagyd el a Terád szorulókat 
ne veszejtsd el az elveszendőt 
és hallgass meg engem őhelyettük

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése