2021. május 28., péntek

Őri István: A fa éneke a lehulló levélhez




Elengedlek... 

most menj, 
s ha messze jársz is, 
azért üzenj, 
mert én itt maradok, 
nem mozdulhatok 
ez a dolgom: 
várakozok 
a télre, 
a fehérbársony létre, 
míg te a messzeföldet járod... 
itt várok rád, 
hogy visszatérj, 
mert én anyád vagyok, 
s szerelmes párod... 
mesélj majd, 
merre jártál 
s hogy te is úgy vártál 
engem, 
mint én téged? 
számoltad-e a perceket? 
s amikor álmodtál 
virágos rétet, 
emlékeztél-e rám, 
ki e rét fölé borúl, 
ki alatt hűs az árny 
és megpihen a vándor, 
ha az est ráalkonyul? 
mesélj az álmaidról, 
miket a puha avar adott neked 
ugye nem fáztál 
a bársony hó alatt, 
ugye nem bántott 
a zord téli üzenet? 

 itt vagy ágaim alatt, 
mégis oly távol...
s bár létünk tűnő pillanat,
állnom kell helyemen, 
vigyáznom rád, 
testvéreidre, 
és a rétre is, 
hogy amikor 
a Fénykirály 
újra életre kel, 
s a Tavasztündér 
már közel, 
felemeljelek, 
ébresszem 
gyengéd álomlétedet, 
hogy sarjadj ki 
újra ágamon s adj nekem 
új tavaszt, új Életet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése