2021. május 13., csütörtök

Wass Albert: Itt leszek közel, valahol...












Ha eljön majd a nap, 
Amikor meghalok, 
Ti ne gyászoljatok. 
Én itt leszek, közel. 
Itt találtok napnyugtakor, 
ha kirepül a vízimadár este, 
kecskefejő tyurrogásában, 
egy messzi bagolyhuhogásban. 
Én itt leszek, közel, 
vigyázok az erdő csendjére 
és álmotokra.  

Ha érezni akartok engem, 
csak hajtsatok be az erdőbe 
és álljatok meg az út mentén. 
Figyeljetek: a halk lombsusogásban 
hallhattok engem, 
amint kutyáimmal 
elmúlt esztendők boldog 
vadászhelyeit járom. 
Mosolyogjatok egy virágra, 
egy pillangóra, 
egy kis madárra, 
egy pislogó csillagra 
a messzi szemhatáron, 
mikor az est árnyékai 
körülfognak szelíden...  

Csak mosolyogjatok, 
és én az öröklétből 
visszamosolygok rátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése