2024. március 9., szombat

Ady Endre: Csupán magamtól bucsuzom

Aranyom, én kies parti termőfád 
Akartam volna lenni. 
Zengő tavaszu, őszi mámoru, 
Sok virágos, bűbáj-gyümölcs-hozó 
S nem lehettem, látod, semmi: 
Vén tarkómon a kétség megfogott 
S az életem is sietős lett.  

Valamikor csupán Tetőled 
Akartam volna mindent 
S most mindenkitől a semmit 
Olyan bolondul akarom, 
Minthogyha megint fiatalon 
Indulnék a Zavarba, 
Mely Életnek neveztetik 
S melynek beléndek-magvaiból 
Ropogtató, friss fogakkal 
Annyit ettem.  

Nem szerettem 
Soha Náladnál senkit busongóbban, 
Vágyóbban és ismerőbben, 
Tenger-rosszban és csermelynyi jóban, 
Ahogy vagy és aki vagy. 
De, nézd, a napom olyan kevés, 
Elérni olyan lehetetlen 
S csapongni és tévedni százfelé 
Olyan gyönyörűség, 
Olyan vitézség, olyan hős-tett.  

Arany, ne hidd, hogy bucsuzom Tőled, 
Csupán magamtól bucsuzom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése