2024. március 29., péntek

Bódás János: Húsvéti hit











Bármit beszéltek, hitetlen Tamások, 
a húsvéti hit győzedelmes marad. 
Az Úr feltámadt, vallja millió szív, 
s nem roskad össze semmi súly alatt.  

Én nem hajlok a hitető beszédre, 
világcsalók előtt se hódolok, 
de tördelvén a titok néma zárát, 
csak azt hiszem, amit megtapasztalok.  

De mit nem érzek vak, süket kezemmel, 
s hová nem ér el káprázó szemem, 
lelkemmel látom azt, amely ha szárnyal, 
nem ér nyomába gyarló értelem.  

Én hallom, mit súg virág a virágnak, 
bár hangjának fülemben nincs nyoma. 
Értem a tavasz illatos beszédét, 
s érzem Istent, bár nem láttam soha.  

S bár győzött a bűn, mikor a keresztről 
lelkeket mosva hullt alá a vér, 
mégis hiszem a Krisztus diadalát, 
s tudom, hogy feltámadt, mert bennem él!  

Ő áll mellettem könnyben és mosolyban, 
amíg az élet rögeit töröm, 
nyugodtan tűrök, mert tudom, hogy vár majd 
egy új élet s fenn mennyei öröm.  

E hit vigasztal minden megtiportat, 
özvegyet, árvát, sír felé menőt, 
gyermeket-vesztett, zokogó anyákat, 
s aki beteg is, ebből nyer erőt.  

Az Úr feltámadt, vallja millió szív 
s nem roskad össze semmi súly alatt. 
Bármit beszéltek hitetlen Tamások, 
a húsvéti hit győzelmes marad!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése