2024. január 9., kedd

Cseh Katalin: Tényvers

 Huszonhárom év után
bejelentette hogy elmegy  
csak úgy egyszerűen  
mintha azt mondaná  
hogy kenyérért szalad  a sarki boltba…  
Vasárnap este volt  
ott álltam a szoba közepén  
gombóccal a torkomban  
régmúlt havazások  
csöndje sűrűsödött bennem…  
Sírhatnékom támadt de nem sírtam  
csak befele a láthatatlanba  
erősnek kell lennem gondoltam  
magamban és meg is próbáltam  
de az önsajnálat erősebb volt nálam  
hogy éppen mit érzek arcomra mázolta…  
Ő azonban szenvtelenül  
összepakolta a holmiját és indult  
elköszönt elment itt hagyott  
a nyirkosan pislákoló őszi estében…  
Az üresség űrtartalma végtelen  
szundikál benne a védtelen  
meztelenül pőrén kopáran  
az egyedülvalóságban    

Hosszan néztem utána  
a fiam után…  
aztán a nyitott ablakhoz léptem  
egyetlen csillag árválkodott az égen  
meg-megremegett csecsemőfehéren…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése