2024. január 2., kedd

Petőcz András: Zsoltárparafrázis – Tenyérnyi napok

                    " Ímé tenyérnyivé tetted napjaimat,  
                    és az én életem te előtted, 
                    mint a semmi.” 
                    (Zsoltárok könyve 39,6) 

Tenyérnyivé lettek napjaim, tenyérnyi lett 
az időm, mondom magamban, csupán csak 
suttogom – valami már végképpen belém 
kövesedett, nem tudom kilökni magamból, 
nincs olyan erő, ami kivezetné testemből 
azt, ami ott, amikor arra gondolok, hogy. 

Visszahozhatatlanok a pillanatok, amikor 
másképp kellett volna lépnem, amikor nem
úgy, ahogy, nem volt bennem erő, akkor, 
akarat sem volt bennem, nem tudtam, mi 
ellen is küzdök, nem tudtam azt, miképp 
győz felettem, aki épp győzedelmeskedik. 

Harcoltam, persze, ahogy mindenki harcol, 
akit agresszió ér, picinyke égi szerencse, 
ha lett volna, de semmi, semmi, semmi, 
legfeljebb szánakozó tekintetek, ennyire 
futotta a sorsból, az isteni gondviselésből, 
ennyire futotta – előttem tenyérnyi napjaim.     
         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése