2024. január 7., vasárnap

Kosztolányi Dezső: Boldog szomorú dal












*
Van már kenyerem, borom is van, 
Van gyermekem és feleségem. 
Szivem minek is szomorítsam? 
Van mindig elég eleségem. 
Van kertem, a kertre rogyó fák 
Suttogva hajolnak utamra, 
És benn a dió, mogyoró, mák
Terhétöl öregbül a kamra. 
Van egyszerü, jó takaróm is, 
Telefonom, úti böröndöm, 
Van jó-szívü jót-akaróm is 
S nem kell kegyekért könyörögnöm, 
Nem többet az egykori köd-kép, 
Részegje a ködnek, a könnynek, 
Ha néha magam köszönök még, 
Már sokszor előre köszönnek. 
Van villanyom, izzik a villany, 
Tárcám van igaz szinezüstből, 
Tollam, ceruzám vigan illan, 
Szájamban öreg pipa füstöl. 
Fürdő van, üdíteni testem, 
Langy téa, beteg idegemnek. 
Ha járok a bús Budapesten, 
Nem tudnak egész idegennek. 
Mit eldalolok, az a bánat 
Könnyekbe borít nem egy orcát, 
És énekes, ifju fiának 
Vall engem a vén Magyarország. 
De néha megállok az éjen, 
Gyötrödve, halálba hanyatlón, 
Úgy ásom a kincset a mélyen, 
A kincset, a régit, a padlón, 
Mint lázbeteg, aki feleszmél, 
Álmát hüvelyezve, zavartan, 
Kezem kotorászva keresgél, 
Hogy jaj! valaha mit akartam, 
Mert nincs meg a kincs, mire vágytam, 
A kincs, amiért porig égtem. 
Itthon vagyok itt e világban 
S már nem vagyok otthon az égben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése