2024. január 2., kedd

Sohonyai Attila: Hogy lehessek szerethető





*
Bocsáss, bocsáss, ha muszáj, 
de ne légy túl engedékeny! 
Tudod, a férfi olykor húsba vág; 
néha engedj térden csúszni Érted...  

Légy, légy végtelen bizalommal, 
még ha olykor ördögökkel is leplek el: 
esendő vagyok, s tudod, voltam, 
de angyalod minden poklot elrettent.  

Rossz vagyok, méltatlan, és egyebek... 
Nem érdemellek, hülyeség velem lenni. 
Tudom, tudom. De kérlek: szeress! 
Inhalálom ellen en..eng..engedj belélegezni.  

Mert nélküled műveletleneké vagyok... 
Egy kiszolgáltatott csontváz a hús-véreknek. 
Egy gagyik keze közt felöltöztetett Dávid szobor, 
ál-gyűjteményben Dalí el nem folyó órájaként tengek.  

Szóval meg kell bocsáss nekem, kérlek. 
De legtöbbször ne légy túl engedékeny...  

Magyarázat nincs, az észérv meddő: 
buta vagyok, és ettől szomjazó: 
taníts, hogy lehessek szerethető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése