2024. január 5., péntek

Rajnai Lencsés Zsolt: Tehozzád (8)










Százkezű fák ölelik a horizont szélén 
padok lengő szegélyét, 
merengő estékbe vesznek útjaink.   

Őrálló villanypóznák rajzanak mellettünk 
szerelmesen, s bokrokból fon 
koszorút bokánkra szelídségünk…   

Itt ülsz mellettem, bár virágok térdelnek 
közöttünk. Messziről háború szele zsong esténkbe 
félszeg-gyáván megbontva az idillt, de 
bizalmunk angyalként mosolyog ránk. 
Hullámzó lángokba kapaszkodunk, te meg én, 
lélek lángjaiba, – erősen… 
Szűzi tekinteted szívembe esik hangtalan, 
de örökre, és nem szabadul soha már 
pörös magányom kérleléseitől.   

Szétcsúszott ábrázatok kortalan ölelnek, 
és öregszel, de nem zavarnak ráncaid, 
mert belül vagy, ott vagy belül, és örökre 
az vagy akinek szeretlek, – mert nagyon szeretlek!   

Én szenvedélyes ember vagyok, 
és mindig fájni fog, hogy nem adhattam 
magam neked, és nem tudtalak boldoggá tenni 
úgy ahogy akartalak, és amihez igazán értek…   

És idővel halál felé ballagunk, a sírjaink hozzánk 
készülődnek, s a falak bennünk konokul 
magaslanak egymással szemben… 
De hallasz-é néha? Mert olykor átkiáltok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése