2024. január 15., hétfő

Sohonyai Attila: Megadás













*
Szúrós tekintettel nézem arcod, 
a kés éles, de életlen ehhez a pillanathoz. 

Tudod én már vallottam, hogy a magány a legnemesebb kincs, 
s megdicsőülés, s hogy elvész, ki hisz, 
s hogy az embernek a legjobb így, 
mert mit kaphat maga mellé, ennél jobb nincs: 

miért vagy itt? 

Én vakon bíztam régen a sorsot és fürödtem a csókot, 
téptem a rózsát, s megrajzoltam mindnek az alkonyt. 
Most az üres kert egyhangúsága mi gyógyít, 
s e szöges makacsság, mi mint a balzsam, beborít: 

miért vagy itt? 

A vas évek téglái felépítettek bennem minden falat, 
és sötét árnyéka e kővárnak elfed minden napsugarat. 
Mióta beléptél, jellemed mind e tömörből olvadást szít, 
s az évek hordta csakazértis, mint a vad szél ahogyan 
a száraz homokvárnak ér, súlytalanul porlik: 

miért vagy itt? 

Hogy szerettem-e? Igen. 
Hogy hazudtak-e? Igen. 
Hogy sok volt-e? Igen. 
Hogy megaláztak-e? Igen. 
Hogy nem érdekelt? Igen. 
Hogy mindent odaadtam-e? Igen! 
Mindig! Mindig! Mindig! 

Miért vagy itt??? 

…a vihar bennem elernyedten apad, 
elmémben a csökönyös had fegyvert ejt, s térdet hajt . 
Számban lassan nyíló, meleg tenyérré idomulnak a szavak, 
füleim mosolyban zokogó ódát hallanak: 

a megadás bennem attól, hogy itt vagy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése